Επικοινωνία
Κωνσταντία Ε. Κωστή
Μιχαήλ Ψελλού & Βεργίνας
Πυλαιώτικα
info@kostikonstantia.gr

Τηλ: 2310 329631
Fax: 2310 329631

Επίλυση καταναλωτικών διαφορών της Ε.Ε.

Από τη Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016, τέθηκε σε λειτουργία η πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (Online Dispute Resolution - ODR) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία επιτρέπει σε καταναλωτές και σε εμπόρους, να επιλύουν ηλεκτρονικά τις διαφορές τους για εγχώριες και διασυνοριακές συναλλαγές.


Ουσιαστικά πρόκειται για τη δημιουργία μίας μεθόδου εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών (ένα είδος "φιλικού διακανονισμού"), σε περιπτώσεις όπου ο καταναλωτής θέλει να υποβάλει καταγγελία σχετικά με κάποιο καταναλωτικό αγαθό ή υπηρεσία που αγόρασε online.


Η πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών συνδέεται απευθείας με τους αρμόδιους φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ), οι οποίοι αναλαμβάνουν τη διεκπεραίωση των καταγγελιών, προκειμένου η επίλυση να είναι απλούστερη, ταχύτερη και λιγότερο δαπανηρή σε σχέση με την προσφυγή στο δικαστήριο. Στη χώρα μας οι αρμόδιοι φορείς είναι o Συνήγορος του Καταναλωτή και ο Μεσολαβητής Τραπεζικών - Επενδυτικών Υπηρεσιών.


Στην πράξη, πρόκειται για μία διαδικασία 4 βημάτων:


1. Υποβολή καταγγελίας

Ο καταναλωτής υποβάλει επώνυμα καταγγελία κατά συγκεκριμένου εμπόρου μέσα από τον ειδικό ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ανεξαρτήτως αν εκείνος βρίσκεται στη χώρα κατοικίας του καταναλωτή ή όχι.


2. Συμφωνία σχετικά την επιλογή φορέα επίλυσης διαφορών

Τα στοιχεία της καταγγελίας κοινοποιούνται στον έμπορο και τα μέρη πρέπει να επιλέξουν εντός 30 ημερών, τον προτιμώμενο φορέα Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών, δηλαδή στην περίπτωση της Ελλάδας μεταξύ του Συνήγορου του Καταναλωτή και του Τραπεζικού Διαμεσολαβητή.


3. Διεκπεραίωση της καταγγελίας από το φορέα επίλυσης διαφορών

Τα στοιχεία της καταγγελίας προωθούνται στον φορέα Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών που επέλεξαν τα μέρη και αυτός αναλαμβάνει να παρέμβει και να ενεργήσει ως μεσάζων στον καταναλωτή και στον έμπορο, προτείνοντας λύση σχετικά με την καταγγελία, επιβάλλοντας συγκεκριμένη λύση ή απλώς καλώντας τα δύο μέρη (καταναλωτή και έμπορο) για να συζητήσουν τον τρόπο διευθέτησης της διαφοράς.


4. Αποτέλεσμα διακανονισμού και περάτωση της καταγγελίας

Ο φορέας Εναλλακτικής Eπίλυσης Διαφορών χειρίζεται την υπόθεση 100% ηλεκτρονικά και εντός 90 ημερών καταλήγει σε απόφαση επιλύοντας τη διαφορά.


Η διαδικασία εντάσσεται στο πλαίσιο της Οδηγίας 2013/11/ΕΚ, ενώ στην Ελλάδα ενεργοποιήθηκε μέσω την ενσωμάτωσή της στην ελληνική νομοθεσία με την Υπουργική Απόφαση 70330/2015.


Επισκεφθείτε τη πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (Online Dispute Resolution - ODR) εδώ.

Για περισσότερες διευκρινίσεις και νομική καθοδήγηση σχετικά με τα ανωτέρω, μπορείτε να απευθύνεστε στον GRECA.

Περιοχή Μελών
Εισάγετε τα στοιχεία σας για να συνδεθείτε. (προαιρετικό) Είσοδος
Καλάθι Αγορών
Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι αγορών.
9/5/2017

Έλλειψη άσκησης και νόσος Alzheimer

Σύμφωνα με νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό...
22/11/2016

Ορμόνη της άσκησης «καίει» το λίπος

Νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό American...
26/10/2016

Χαμηλά επίπεδα σεληνίου πιθανώς να σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου

Νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό American...

Κετογονική δίαιτα: η επανάσταση στο αδυνάτισμα;

Όλα ξεκίνησαν το 1920 στο νοσοκομείο John Hopkins όπου αναπτύχθηκε η κετογονική...

10 tips κατά της αϋπνίας

Αντιμετωπίζετε προβλήματα αϋπνίας; Δείτε 10 απλές λύσεις για καλό και χαλαρωτικό...

Πονάει ο λαιμός μου: Τι να κάνω;

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν πονάει ο λαιμός μας; Η απάντηση είναι πιο απλή από αυτό...
Λίστα Επικοινωνίας
Συμπληρώστε το email σας ώστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με νέες προσφορές!